Los Angeles en Palm Springs (dag 5 en 6) - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van André, Petra, Klaas-Anne, Esther & Daan - WaarBenJij.nu Los Angeles en Palm Springs (dag 5 en 6) - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van André, Petra, Klaas-Anne, Esther & Daan - WaarBenJij.nu

Los Angeles en Palm Springs (dag 5 en 6)

Door: Flintstones

Blijf op de hoogte en volg André, Petra, Klaas-Anne, Esther & Daan

07 September 2009 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hallo allemaal.

Jullie hebben even moeten wachten op een verslag. In LA hadden we namelijk geen vrij internet in ons hotel. Voordeel: nu extra veel informatie!

Vrijdag 4 september
Deze dag stond de route van San Simeon naar de stad Los Angeles op het programma. Voordat we om 8.45 vertrokken, hebben we eerst gebruik gemaakt van het continentale ontbijt. Dit bestond uit 1 mini-muffin, een half plak cake, een bekertje jus d’orange en… DE-koffie. Hartstikke fijn dat dit uitgebreide ontbijt bij de prijs was inbegrepen.
Zo tegen tien uur moesten we een verplichte plas- en koffiepauze inlassen. We waren namelijk bij de veel beschreven Madonna-Inn in San Luis Obispo aangekomen. Een erg roze, kitscherig restaurant/inn, maar het zag er zeker leuk en gezellig uit.
Vervolgens iets meer het binnenland in gereden en via de Santa Ynez Valley onze weg naar Santa Barbara gevonden.
Er wordt meer dan 7285 hectare grond gebruikt voor het telen van druiven voor wijnproductie. Andre had al wat foldertjes op de kop getikt en dus kon een bezoek aan een wijngaard niet uitblijven.
Vlak buiten de vallei bezochten we het prachtige wijnhuis Gainey die qua bouw en inrichting enigszins Spaans getint is.
Esther nam hier het stuur over van Petra en in Santa Barbara heeft ze de auto OP de pier geparkeerd. Daar hebben we een plekje gezocht om te picknicken.
Daarna volgde de lange en steeds drukker wordende weg naar LA. Omdat Esther toch een beetje als
´brokkenpiloot’ binnen de familie bekend staat, reed Klaas-Anne dit laatste stuk.
Natuurlijk in Malibu even gestopt om te genieten van het uitzicht op zee, LA en de schitterende huizen in de Malibu-hills.
Vervolgens zijn we rechtstreeks doorgereden naar de beroemde Santa Monica Pier. Andre en Esther konden het niet laten en hebben een ritje in de “roller-coaster” gemaakt. Toen op naar Beverly Hills op basis van een vooraf uitgekozen route. Door eenrichtingswegen en de drukte viel dit qua tijd best tegen, dus Petra en Esther in de boeken om een efficiëntere route te kiezen. De mannen hebben goed geluisterd, en uiteindelijk hebben we toch nog (bijna) geheel Beverly Hills en (West)Hollywood doorkruist.
De chique winkels en restaurants op Rodeo Drive, Beverly Drive en de Walk of Fame op Hollywood boulevard hebben allen in vogelvlucht de revue gepasseerd.

Toen de GPS aangezet en naar het hotel gereden. Ons hotel lag bij Disneyland en was nog een eindje rijden. Het was dan ook alweer 19.30 voordat we ingecheckt waren.
Een lange dag, een hectische megastad, dus afsluiten met een makkelijk hapje eten waren we allemaal voor in. Het werd een “ all you can eat buffet” .
Nog een borrel en even het Disney-vuurwerk gekeken en toen was het wel weer tijd om te slapen. De volgende dag beloofde ook een lange dag te worden….

Zaterdag 5 september
Het was nog best vroeg, 8.00, maar iedereen was er klaar voor: ons bezoek aan de Universal Studio’s. Thuis hadden we al ‘Front of line’ –tickets besteld. Deze, toch wat duurdere investering, was absoluut de moeite waard, maar daarover straks meer.
Omdat het aardig rustig was op de weg, waren we even na 8.30 al bij de Studio’s. Alle tijd om nog even een kop koffie en een broodje bij Starbucks te kopen.
Om 9.00 liepen we het park in en haalden onze ‘Front of line’-badgets op.
Er waren zo’n 15 shows en attracties te bezoeken, waarvan we natuurlijk zoveel mogelijk wilden zien. Dus op naar de 1e, de Studio Tour ‘Behind the scenes’ welke ons o.a. over Wisteria Lane bracht waar de serie Desparate Housewives opgenomen wordt.
Meteen werd al duidelijk wat onze badge in de praktijk betekende. Een speciale ingang, soms zelfs met rode lopers, waarbij we voorrang kregen op alle andere bezoekers die in de ‘gewone’, lange rij stonden te wachten. Wachten was er voor ons niet bij en zo ging dit de hele dag door.
In Amerika kom je met geld een heel eind en vindt men je ook belangrijk….best leuk zo’n dagje!

En je maakt dan toch ook wat mee, we waren net kleine kinderen! Esther werd enthousiast van alles om haar heen. Zo gilden Petra (en Klaas) het uit in het “ House of horrors” en de achtbaan in het donker. Daarom, en om allerlei andere gekkigheden, had Klaas-Anne weer vreselijke lol. Dit gedrag was ook de host van de Special Effects Stages opgevallen en daarom werd hij uit het publiek ‘gehaald’ om als een echte acteur diverse scenes uit films in te spreken, het resultaat was te zien op een groot beeldscherm. Vooral het nagespeelde piepstemmetje van een geschrokken dame zorgde voor de nodige hilariteit in het publiek. Hoogtepunten van het park waren verder de Jurassic Park The Ride (waar we tot aan onze underwear nat werden), Revenge of te Mummy, House of Horror en The Simpsons Ride, attracties. Vooral de laatste was Super/Okidoki en hebben we 2x beleefd. Hier ga je met de Simpsons in een virtuele achtbaan door het heelal en de wereld van de Simpsons.

Om 17.00, nadat we al onze interesses beleefd en gezien hadden, reed Petra ons naar Griffith Park en over de Mulholland Drive: mooie plekken en leuke route om het Hollywood-sign en de stad te zien en te fotograferen. Met een slingerwegje langs zeer exclusieve woningen kwamen we bij Hollywood boulevard aan waar we de auto geparkeerd hebben. Dit keer wandelend over de Walk of Fame, kwamen we bij Chinese Theatre waar we nog een paar bekende ‘ handen en voeten’ bekeken hebben.

Op de terugweg naar het hotel nog boodschappen gedaan (winkels zijn wel tot 24.00 uur open). We hebben iets langer moeten zoeken om rum (niet te koop bij bijvoorbeeld Wal-Mart). Maar Andre heeft het uiteindelijk nog bij een ‘ liquor-store’ gekocht. De fles werd, net als in de film, in een bruine zak verpakt.
In het hotel nog even borrelen, totdat we bijna in slaap vielen. Om 23.30 was het mooi geweest: douchen en slapen!

Zondag 6 september
Even uitslapen! Daar waren we wel aan toe. Om 9.00 hadden we ontbijt op het balkon van onze kamer.
Omdat we vandaag niet heel erg ver hoefden te reizen, besloten we nog even in LA te blijven.
Vlakbij ons hotel lag de Chrystal Cathedral, bekend van Hour of Power. Daar hebben we een kort bezoek gebracht. Het is een soort ‘inloopkerk’, dus we konden nog een stukje van de dienst meepikken.
Vervolgens zijn we doorgereden naar Venice Beach, waar we voor een uur fietsen hebben gehuurd. Ontzettend leuk om daar tussen het strand en de boulevard wat heen-en-weer te fietsen en mensen te kijken.

Daarna hebben we LA achter ons gelaten en zijn we doorgereden naar ons hotel in Palm Springs. Om een uur of 16.00 lagen we in het zwembad (de 1e keer in onze vakantie!).
Een huishoudelijke klus stond ons nog te wachten: de was! Gelukkig hadden we in het hotel de beschikking over een wasmachine en droger, dus een makkie!
Zo tegen 18.30 zijn we naar de Aerial Tramway gereden, die ons naar de Mount San Jacinto State Park bracht. Een rit van een kwartier beginnend op 2.643 feet en eindigend op 8.516 feet. Hier prachtige foto’s gemaakt van de skyline van deze stad.
In the middle of Palm Springs hebben we uiteindelijk nog een heerlijk hapje gegeten bij een Italiaan.

Terug in het hotel, was onze was weer schoon en droog, is Esther vervolgens naar bed gegaan, Petra is met het verslag aan de gang gegaan (2 dagen geen vrij internet levert een boel typewerk op!) en zijn de heren nog bij het zwembad een aantal borrels gaan drinken.

Het is nu 6 uur in de morgen en de zon komt al door de bergen op. Andre zorgt ervoor dat dit verhaal op de site belandt en heeft inmiddels de koffers al weer gereed gemaakt en in de SUV gezet voor vertrek naar Scottsdale Arizona, een rit van dik 400 km.
Vertrek staat gepland voor 08.30 uur dus hij gaat nu nog ff het zwembad in voor een verfrissende ochtendduik. Het is hier nu namelijk inmiddels al dik 25 graden in de ochtend en de temperatuur gaat oplopen richting de 40 graden. (Wat is de airco toch een geweldige uitvinding)
Tot gauw!

• 07 September 2009 - 14:53

Heit En Mem:

wy waren ook even over de grote plas (Terschelling) en dat was prima maar zulke verhalen als jullie hebben wy niet te vertellen: geweldig! en alweer erg mooie foto's: we zyn benieuwd naar de rest! Veel plezier en goeie reis verder! Tut en groeten h en m en J en A

• 07 September 2009 - 16:14

Reinet:

Joepie weer een verslagje. Het is net alsof ik zelf in Amerika zit maar dan anders hahahah.
    Leuk al die verhalen lezen. En net wat voor Klaas om mee te spelen in een film hahaha. Zie het al voor me.
    Nou people have fun en we kijken uit naar het volgend verslag

Groetjes de Frankies