Aankomst op Hawaii dag 14/15 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van André, Petra, Klaas-Anne, Esther & Daan - WaarBenJij.nu Aankomst op Hawaii dag 14/15 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van André, Petra, Klaas-Anne, Esther & Daan - WaarBenJij.nu

Aankomst op Hawaii dag 14/15

Door: Flintstones

Blijf op de hoogte en volg André, Petra, Klaas-Anne, Esther & Daan

16 September 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Dag 14: San Francisco – Oahu

Het is zover.
De rondreis zit er nu echt op. De dagen zijn ontzettend snel gegaan, erg veel indrukken opgedaan, veel beleefd, al met al een onvergetelijke reis!
Dit is ook goed vastgelegd met foto- en filmmateriaal, dus we kunnen het nog eens ‘dunnetjes’ overdoen!

Nu de koffers weer fatsoenlijk ingepakt voor de vliegreis naar Oahu (Hawaii).
De auto voor de laatste keer ingeladen en opgeruimd. Op naar Hertz bij Airport San Francisco!
Dit ging allemaal van een leien dakje, waardoor we mooi op tijd ingecheckt waren.
Keurig op tijd vertrokken, wind mee, dus we kwamen ook weer heerlijk op tijd aan, rond 15.40.

We hebben wel weer te maken met een andere tijdzone. Het is op Oahu weer 3 uur vroeger dan in San Francisco en 12 uur vroeger dan in Nederland. We hadden de hele avond nu nog voor ons. Mooi de tijd om de buurt even te verkennen.
Het begon al mooi: we stonden voor de keuze om met de shuttlebus naar ons hotel te gaan ($9.00 p.p.) of een taxi te pakken (zo’n $40,00). Omdat het verschil wel erg klein was en we geen zin hadden in vele mogelijke stops, kozen we voor de taxi….en wat voor één…een grote limousine werd voorgereden!
Alle koffers pasten er zat in en ook wij hadden alle ruimte. Helaas waren de whiskykaraffen niet gevuld, anders was het plaatje compleet geweest.

Aangekomen bij het hotel, blijkt dat het keurig verzorgde Courtyard by Marriott aan de gezellige straatjes ligt met allerlei winkeltjes en restaurantjes. Omdat we alleen de overnachtingen geboekt hebben, komt dit heel goed uit!
Ook de beroemde Waikiki-Beach is slechts 5 à 10 minuutjes lopen.

Dinsdagmorgen zijn we dan ook naar dit strand gegaan en daar een paar uurtjes geluierd en gedobberd. Natuurlijk weer net even te lang gelegen en net even te weinig ingesmeerd.
Dus ´s avonds waren er enige lichaamsdelen wat gevoeliger dan gewenst. Reden voor Klaas-Anne om meteen maar zonnebrand te kopen met factor 50 (was toch in de reclame….met al die toeristen zal dit wel áltijd in de reclame zijn…).

Bij het hotel nog even een duik in het verkoelende water genomen.
De jacuzzi, die goed warm was, is met een gevoelige huid toch niet echt een goed idee….
De dag afgesloten bij een Hawaii-en buffetrestaurant.
Plannen voor de rest van de week: zwemmen, luieren en 1 dag (een gedeelte van) het eiland verkennen. Of dit per scooter of per auto gaat gebeuren zien we nog wel.
Een verslag van deze dag volgt natuurlijk t.z.t.

Tot gauw en liefs uit Waikiki, Oahu, Hawaii : Aloha!

• 16 September 2009 - 08:46

Reinet:

Oh nu word ik pas echt jaloers. Wat een strand zeg. Heerlijk luieren en mensen kijken hahahaha.
    Geniet er nog maar even lekker van want voordat jullie het weten sta je alweer op schiphol.

Veel plezier nog en alvast hele goeie terugreis toegewenst van ons.

Reinet

• 16 September 2009 - 11:21

Sebastiaan & Janine:

Ja, het gaat inderdaad vreselijk snel voorbij.
    Geniet nog maar even van een weekje relaxen op Hawaï.

• 16 September 2009 - 13:37

Papa En Mama:

lieve alle vier,

Ja , geniet nog even ,de vissen beginnen nu wel wat heimwee te krijgen en wij!!!! We gaan morgen
    nog even de grens over voor 5 dagen en gaan hier ook van mooie weer
    genieten!!
    Tot gauw en dikke tuut

• 16 September 2009 - 20:11

Fred & Ted:

Wat heerlijk dat alles voorspoedig gaat.
    En nu lekker luieren, het is tenslotte vakantie.
    Wij zijn toch wel een beetje jaloers, wat'n plaatjes, en reuze nieuwsgierig naar de rest. Goede terug reis enne... geniet, en tot gauw!

Dikke kus ons vier ten Have!

• 18 September 2009 - 12:14

Heit En Mem:

Hai there! De rode huid al weer wat bijgetrokken?Maar wat meer in de schaduw in zo'n hangmat: is ook lekker lui. Hier volop nazomer maar minder heet als daar. Tot later.Tut van ons en poot van Ranka.