De terugkomst - Reisverslag uit Marum, Nederland van André, Petra, Klaas-Anne, Esther & Daan - WaarBenJij.nu De terugkomst - Reisverslag uit Marum, Nederland van André, Petra, Klaas-Anne, Esther & Daan - WaarBenJij.nu

De terugkomst

Door: Flintstones

Blijf op de hoogte en volg André, Petra, Klaas-Anne, Esther & Daan

21 September 2009 | Nederland, Marum

Hallo,

Tja, het zit er nu écht op. De reis, hoe leuk, gezellig en onvergetelijk deze ook was, is inmiddels ten einde. Maandag 21 september zijn we weer thuisgekomen.

Zoals we al schreven, zaterdagavond zijn we tegen 18.30 naar het vliegveld vertrokken, wederom met een limousine. In stijl aangekomen op Hawaii en ook weer in stijl vertrokken.
We hadden een lange reis voor de boeg. De eerste vlucht van zo’n 5 uur ging naar San Francisco.
Daar konden we even de benen strekken, nog even shoppen en broodjes kopen en 2,5 uur later stapten we in het vliegtuig die ons naar Washington bracht.
Opnieuw een vlucht van zo’n 5 uur. Het gekke is dat je ook in de tijd vooruit vliegt. Zo hadden we in Washington al 6 uur tijdsverschil te pakken.
De vlucht naar Amsterdam duurde nog zo’n 7 uur en dit was, net als de vlucht vanuit Hawaii, een nachtvlucht. Om een beetje in het ritme van Nederland te komen, moesten we zoveel mogelijk slaap proberen te pakken. Dit ging voor de een makkelijker dan voor de ander.

Alle vluchten waren “on time”, dus we kwamen ook aardig op schema aan op Schiphol. Daar werden we, tot onze grote verrassing en verbazing, opgewacht door 2 moeders, Lea en Afke. Dus nog even gezellig een kop koffie en wat lekkers gehaald.
Toen op naar huis. Eerst met de shuttle naar het Ibis-hotel, waar onze auto geparkeerd stond.
Na 2 week in een automaat rondgereden te hebben, was het toch nog weer even wennen aan de koppeling en schakelen. Eenmaal weer thuis, tegen het middaguur, was het weer tijd voor o.a. de was.
Het ene stel is ‘s middags verder lekker thuisgebleven om o.a. nog wat bij te slapen, het andere stel is naar Nuis gereden om hun hond Ranca op te halen bij het logeeradres huize Bonnema.
’s Avonds kwamen alle gezinnen bij elkaar en hebben, onder het foto’s kijken, heerlijk een hapje chinees met elkaar gegeten. Een gezellige afronding van onze reis naar en van het verre Amerika!

In een paar termen hebben we geprobeerd om weer te geven wat ons is opgevallen in dit grote land, waarvan wij slechts 4 staten doorkruist hebben. Al met al een reis van zo’n 4.500 gereden kilometers.

Amerika, het land van:
onze vakantie, contrasten, vele culturen, rijkdom en armoede, diepe dalen, hoge gebergten, “Obama, yes you can”, onbegrensde mogelijkheden, nationale parken en stadsparken, big burgers en diet coke, joggers en oversized people, 500 dollar boete voor het gooien van afval op straat, foot-basket- en baseball (géén voetbal), attracties, talkshows, entertainment, gokken, behulpzaam, patriottisme, het land waar uniformen nog indruk maken en respect afdwingen, het land van gezag, 14-baans highways, light beer, bezienswaardigheden maar weinig geschiedenis, pick-up trucks en suv’s, grote reclameborden, familiekamers als standaard in hotels, malls, ijsmachines en koelboxen, Starbucks, grote inhoudsmaten (kleine cola is vaak 0.5 liter), all-you-can-eat-buffets de hele dag door, fast-food, miles en dollars, ongerepte natuur, vrijheid maar ook regels en waarschuwingsborden, villa’s en homeless people.
En Hawaii, het land van:
witte stranden, palmbomen, azuurblauwe zee, grote golven, Waikiki en ongerepte natuur, surfen, cabrio’s, veel hotels en exclusieve winkels gericht op voornamelijk Japanners en het land van “hang loose”.

Concluderend: een relaxte afsluiting.

Amerika: Het land van een onvergetelijke vakantie in aangenaam gezelschap, waarbij we bovenstaande items in vogelvlucht beleefd hebben. Het land waar we concluderend van kunnen zeggen:
We’ll be back!