Carlifornia Coast, Highway 1 - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van André, Petra, Klaas-Anne, Esther & Daan - WaarBenJij.nu Carlifornia Coast, Highway 1 - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van André, Petra, Klaas-Anne, Esther & Daan - WaarBenJij.nu

Carlifornia Coast, Highway 1

Door: Flintstones

Blijf op de hoogte en volg André, Petra, Klaas-Anne, Esther & Daan

04 September 2009 | Verenigde Staten, San Simeon

Vandaag stond de trip naar San Simeon op het programma, de route die ons zou leiden over de beroemde kustweg Gabrillo Highway (Hwy-1) via plaatsjes als Half Moon Bay, Santa Cruz, Monterey, Carmel en Big Sur. Na het ontbijt met zelfgemaakte wafels stapten we om 09.15 in de auto. Dit keer met Petra achter het stuur, het was vrij druk op de weg maar al redelijk gauw reden we op de beroemde kustweg.
In Santa Cruz hebben we een korte wandeling over de kermispromenade Boardwalk gemaakt. De atracties waren helaas nog gesloten (11.45 uur!!) Na de koffiestop vervolgden we onze weg langs de kust naar Monterey om daar de 17-mile Drive te rijden. Deze beroemde kustroute van Pacific Grove naar Carmel slingert langs het strand tussen prachtige huizen en de golfvelden van Pebble Beach door. Een perfecte plek om te picknicken.
Talrijke schitterende uitzichtpunten en fotoshoots verder reden we een uur later vanaf Carmel weer op
Hwy-1. Nu bereikten we het mooiste gedeelte, bezoekers zoeken nog steeds naar woorden om de 160 km kust vol bergen, klippen en rotsige inhammen te beschrijven. Een beroemde quote is: de mooiste ontmoeting tussen land en zee ter wereld. Deze onderschrijven wij van harte. Rond 1930 werd Hwy-1 aangelegd in dit ruige landschap, maar verder is Big Sur ongerept gebleven. Het spreekt voor zich dat André zich weer kon uitleven met de film- en fotocamera. Op het uitkijkpunt Hurricane Point hebben de reizigers vreemd staan kijken, want zelfs met deze harde wind stond de SUV te bewegen op z'n wielen. Totdat we erachter kwamen dat Klaas-Anne in zijn eentje vreemde handelingen op de achterbank deed, die de auto deed schudden, hilariteit alom.
Gauw instappen en wegwezen was er deze keer niet bij want de chauffeuse kon niet zonder hulp van haar zusje instappen, zij moest met twee handen het portier vasthouden en stond bijna in haar onderbroek (getoeter alom).
Eenmaal aangekomen op de bestemming werden we welkom geheten door een vriendelijke receptioniste. Na enkele formaliteiten en een bevestigende 'okidoki' heeft André haar nog het één an ander verteld over het beroemde Nederlandse springpaard Okidoki, dit tot grote hilariteit van de receptioniste. Na een hapje gegeten te hebben aan de kustlijn van de Grote Oceaan, hebben we onze kamer weer opgezocht en vielen weldra in slaap.

P.S. erg leuk om jullie reacties op onze reisverslagen te lezen, dit maakt het schrijven ervan nog leuker. Hier is het nu 08.00 uur en staat ons een typisch Amerikaans ontbijt te wachten met donuts, koekjes en koffie.

• 04 September 2009 - 15:12

Ineke:

'k zie het al helemaal voor me, Petra aan het portier hangend in haar onderbroek, haha! Ik volg met belangstelling jullie verslagen, superleuk om te lezen. veel plezier op jullie verdere reis!

• 05 September 2009 - 08:38

Papa En Mama:

Jammer vooral voor de dames,dat de kermisatracties nog gesloten waren, vooral voor de dames.Dan maar wachten tor de Paaskermis.De Bonsjes zitten op Terschelling verder alles ok, breng jullie laatste reisverslag nu naar Jan en Aafke, groeten van ons allen en dikke tuut

• 06 September 2009 - 14:47

Robert&Rudie:

Elke dag even kijken in het vakantie-dagboek, is zo'n leuke manier om jullie te kunnen volgen. En wat een belevenissen..! Lieve groet ook van pap en mam.

• 06 September 2009 - 18:04

Martijn:

Hey Amerika-gangers! Leuk jullie verhalen te lezen, wat een avontuur! Heel veel plezier en succes met het vervolg van jullie reis.

Groetjes Martijn

• 07 September 2009 - 08:42

Reinet:

Ok hartstikke leuk die verslagen van jullie maar ik hoef dan weer niet te weten wat jullie ontbijten hoor (warme wafels, donuts mmmmmm). Ben jaloers. Er bestaat ook zoiets als teveel informatie hoor hahahah.
    Mooie foto's weer trouwens.
    Nou veel plezier verder he en voorzichtig allemaal.

liefs Reinet

• 07 September 2009 - 09:22

Fred En Ted:

Het zal ook nooit eens gewoon kunnen met jullie hé.
    En Klaas wil je je wel een beetje netjes gedragen. Je zet ons allen daarmee op de kaart hé. hahaha
    En denk een beetje aan de lijn hé jullie met je donuts en dergelijke.... Zal het vast aan Toby doorgeven...zwaarder programma hahahaha

Kus and have fun!!!