Highlights uit San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van André, Petra, Klaas-Anne, Esther & Daan - WaarBenJij.nu Highlights uit San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van André, Petra, Klaas-Anne, Esther & Daan - WaarBenJij.nu

Highlights uit San Francisco

Door: Flintstones

Blijf op de hoogte en volg André, Petra, Klaas-Anne, Esther & Daan

03 September 2009 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo Flintstones volgers,

De tweede dag vroeg begonnen, zouden rond 08.30 ontbijten maar er was toch enige sprake van de beroemde jet leg want rond half vier in de ochtend was ik toch klaar wakker. Dus dan maar even geprobeerd de scores op de nintendo's te verbeteren en op het internet de toestand in de wereld bekeken. Daarna samen met de inmiddels ook redelijk wakkere Petra de highlights van San Fransico nogmaals doorgenomen om een efficiente reis langs de aantrekkelijke bezienswaardigheden te plannen.
Rond 06.15 uur een ommetje gemaakt rond het hotel en vastgesteld dat ook deze stad 'never sleeps', terug gekomen in het hotel en vast wat (slappe) koffie meegenomen naar boven om te zien of de reisgenoten van kamer 504 de ochtendgloren al waargenomen hadden en verrek ook 'Betty en ..... waren al wakker, dus afgesproken om te gaan ontbijten om 08.00 uur.
Na wat knapperige toast en muffinachtige cookies te voet naar Fisherman's Wharf gegaan. Bij de Red en White Boat hebben we onze vooraf via internet geboekte tickets opgehaald voor de rondvaart van 10 uur. Hiervoor nog mooi even de tijd om echte Amerikaanse coffee specialiteiten te proberen en de 100en zeeleeuwen die hun (rust) plaats op de aanlegsteigers van Pier 39 hebben te begroeten.
De schitterende boottocht bracht ons voorbij de kust van S.F. onder de Golden Gate Bridge door en rondom Alcatraz. Na terugkomst hebben we de Cable Car naar Union Square gepakt. Vanaf daar gewandeld door het Financial District (bankmedewerkers moeten hier natuurlijk even terugdenken aan de hardwerkende collega's back-home...) en China Town. Hier o.a. dim sum hapjes gegeten in een typisch Chinese cafetaria waar Rob Geus zijn ogen uit zou kijken.
Vervogens de Cable Car teruggenomen naar het hotel en overgestapt in onze Flintstone trapauto. Op naar en nu over de Golden Gate Bridge! Dit via de meest kronkelige weg van de wereld: Lombard Street: 8 bochten op een helling van 27 graden waar je max. met 8 km/uur bergaf mag rijden. Bekwaam rijdt Klaas onze SUV zigzaggend naar beneden, waarbij we een gewild fotoobject zijn voor andere toeristen.
In de loop van de middag hebben we nog een mooi stuk van de 49-mile Scenic Drive gereden. Afwisselende en mooie route met de nodige fotostops zoals bij de "Painted Ladies', Twin Peaks, Stow Lake en Golden Gate Park.
Boodschappen o.a. een coolbox voor in de auto gekocht bij Safeways. Auto geparkeerd bij het hotel om daarna een hapje te eten op Fischerman's Warf en te genieten van de zonsondergang met uitzicht op de Golden Gate Bridge. Dit hapje werd een hele kluif want alleen het voorgerecht, een combinatie van verschillende Amerikaanse snackhapjes was al wel voldoende geweest. Of zou het aan de emmer met Corona Beers en de grote flessen Root Beer gelegen hebben, maar toch een poging gedaan om het hoofdgerecht aan te vallen, maar naar een aantal pogingen hebben we toch het merendeel moeten laten staan. (waar die Amerikanen het laten het is ons een raadsel). Moe maar voldaan en met toch wel wat 'dikke' kuiten en andere lichaamsdelen besluiten we een taxi te nemen naar het hotel die ons hier rond 21.30 aflevert.
Een dag vol indrukken die al vele minuten film en ruim honderd foto's opgeleverd heeft en natuurlijk onvergetelijke indrukken van deze relaxte haast Europese stad. Uitgeteld vallen we snel in slaap want rond 08.15 uur wacht ons ontbijt voorafgaand aan onze volgende etappe naar San Simeon!

Woensdag 05.30 uur toch al weer wakker! tik nu bovenstaand verhaal in, en ga zo maar genieten van de zonsopkomst.

Groeten Andre en de overige leden van de nog in dromenland liggende Flintstone Family.

• 03 September 2009 - 18:36

Reinet:

Nou mooie foto's al hoor. Enne wat een toffe wagen zeg. Daar kunnen jullie wel even mooi in rond tuffen.
    Nou genietse lekker verder en ik kijk uit naar de volgende foto's.
    doegggggggggggg

Reinet

• 03 September 2009 - 18:37

Reinet:

Hé Klaas wat zie ik nou toch de rugzak op je rug??
    ahahahaahh je wordt al echt een toerist joh.
    Heb je je jezusslippers ook al aan hahahahah

toedeloeeeeeeeeeeeeeee

• 04 September 2009 - 06:32

Heit & Mem:

prachtig verhaal en geweldige foto's. Lenie van 't Hart hoeft daar niet aan het werk met al die zeehonden!Goeie reis maar weer en we zijn benieuwd naar het vervolg. Trouwens:rijdt Klaas zo professioneel at julliebekijks zijn? Groeten uit Nuis en Marum

• 06 September 2009 - 15:44

Martine & Wouter:

Zo....eindelijk jullie verslagen gelezen ;-) Volgens mij hebben jullie het prima naar de zin en vermaken jullie je prima. Ben nog steeds jaloers!! Nou ja, nog een paar dagen en dan mogen wij ook!

Geniet er lekker van!!

Liefs Martine & Wouter

• 07 September 2009 - 09:16

Fred & Ted:

Hey vakantie mensen!!!

Zo te lezen gaat alles goed en naar de zin...geen tegenvallers.
    Gelukkig maar! Heerlijk om te lezen over jullie avontuur. En het gaat zóó snel. Nou niet aan denken...WAT.... jullie hebben niet eens tijd om te denken hahaha zóó druk met dingen bekijken.
    Nou lekker genieten en tot....

Dikke doek!