Van Cocoa naar Orlando, incl. Magic Kingdom - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van André, Petra, Klaas-Anne, Esther & Daan - WaarBenJij.nu Van Cocoa naar Orlando, incl. Magic Kingdom - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van André, Petra, Klaas-Anne, Esther & Daan - WaarBenJij.nu

Van Cocoa naar Orlando, incl. Magic Kingdom

Blijf op de hoogte en volg André, Petra, Klaas-Anne, Esther & Daan

02 Maart 2014 | Verenigde Staten, Orlando

28-2: vrijdagmorgen op tijd, 8.15 vertrokken uit Cocoa Beach. De eindbestemming is Orlando (wat eigenlijk maar zo’n 1 uur rijden is), maar gezien de route en tussenstops die we wilden maken, toch een aardige dagtour geworden. Voor onderweg wat boodschappen mee, zodat een snelle/makkelijke picknick ons tijd kon besparen.
De eerste tussenstop was in Daytona, bij de welbekende Speedway. Daarna door naar Daytona Beach, waar we over het strand hebben gereden. Daan op schoot, raam naar beneden en zwaaien maar naar alle wandelaars. Succes verzekerd! En natuurlijk daar onze picknick gehouden, een balletje trappen en in de ‘grote zandbak’ gespeeld.
Daarna bracht de route ons naar het oudste stadje in Amerika, St. Augustine. Een leuke wandeling door het compacte, historische centrum was de moeite waard > ouderwets lekkere snoepjes voor onderweg en natuurlijk sigaren voor bij de ‘avondborrel’ gekocht. In de hoop in één van de pittoreske smalle straatjes een echte Barbar-shop te vinden, hadden de mannen hun baard toch nog langer laten staan dan eigenlijk gewenst….;) Helaas was er geen ‘shaver’ te vinden in dit oude stadje.
Een toeristische route door een deel van het Ocala National Forest bracht ons in Mount Dora, nog een bestaande Victoriaanse nederzetting, een erg leuk plekje. En jahoor, een Barbar shop gevonden na aanwijzingen van de dames van de VVV..helaas..net 10 minuten te laat…nóg een dag langer de baard laten groeien…pfff :)
Eenmaal in Orlando, ingecheckt in de Enclave Suites, was het al best laat en bedtijd voor de jongste. Dus een makkelijke maaltijd van de pizzahut op de hotelkamer gegeten. Daarna natuurlijk nog een afzakkertje wat een vast ritueel was geworden.

Zaterdag 1-3: Na het ontbijt, vertrokken we rond 9.15 richting het Walt Disney park Magic Kingdom om daar onze dag door te brengen. Parkeren was voor ons bijna vooraan bij het Ticket- en Transportcentrum, dus een korte wandeling van 3 minuten bracht ons bij de ticket-boots om vervolgens met een ferry naar Magic Kingdom gebracht te worden. Rond 10.30 stonden we in Main Street onze ogen uit te kijken. Wat een groots park met vele attracties, winkels, en vooral…veel mensen en veel buggy’s! Het leuke was dat Daan in alle attracties mee mocht, op 1 na. Maar…voor de éénnastoerste, de achtbaan “The Big Thunder Mountain Railroad” was hij net groot genoeg en heeft hij met vlag&wimpel overleefd, al was het, naar zijn eigen zeggen ‘wel een beetje eng’, maar vooral ook erg leuk! Zo nog een aantal attracties en wandelingen verder…en voor we het wisten was het al 19.30, tijd om te gaan > de laatste inkopen op Mainstreet en weer met de ferry naar de auto. Wederom een geslaagde vakantiedag!

Helaas kwam het trieste bericht halverwege de dag dat het met onze trouwe viervoeter Ranca niet goed ging. Een bezoek aan de dierenarts en de doorverwijzing naar het ziekenhuis, leerde dat ze bloedkanker heeft en dat het in vergevorderd stadium was. Hoe spijtig het ook is, de beslissing om haar in te laten slapen, was gauw gemaakt na contact met de dierenarts en het thuisfront. Niet verwacht dit alles, dus een domper is het wel. Gelukkig is ze de afgelopen dagen in goede handen geweest bij Hein&Lea en Jan&Afke en was de begeleiding door de dierenarts keurig geregeld.
Na zo’n bericht is ‘ontstressen’ wel even op z’n plek. Bij ons resulteerde dat in de leuke uitstapjes in het Magic Kingdom park..en daar horen dan natuurlijk ook ‘leuke’ foto’s bij (die wellicht niet in het fotoboek van de vakantie komen…) :) ;)

Bye now!
Nu even relaxen en klaarmaken voor de NBA (basketbal) wedstrijd Orlando-Philadelphia.

• 02 Maart 2014 - 18:00

Riemke Middel:

Lieve allemaal, ga nog even lekker genieten deze laatste week, de domper van gisteren komen jullie samen weer doorheen, zo te zien aan de foto's en de leuke verslagen genieten jullie!! Dikke knuffel van ons en een extra knuffel voor Daan,groeten van ons ,Ankla en Riemke en opa en oma!