Dag 5, 25 april - Reisverslag uit Gatlinburg, Verenigde Staten van André, Petra, Klaas-Anne, Esther & Daan - WaarBenJij.nu Dag 5, 25 april - Reisverslag uit Gatlinburg, Verenigde Staten van André, Petra, Klaas-Anne, Esther & Daan - WaarBenJij.nu

Dag 5, 25 april

Door: André, Petra, Klaas-Anne, Esther & Daan

Blijf op de hoogte en volg André, Petra, Klaas-Anne, Esther & Daan

26 April 2023 | Verenigde Staten, Gatlinburg

Dinsdag Daandag......

Deze Dinsdag staat Daan in the Picture! Alle bezienswaardigheden of to do items die hij op zijn lijst had voor Gatlinburg zullen vandaag afgewerkt worden.

Maar voor het zover was moesten we toch nog even een rondje doen. Niet zo maar één, maar de Roaring Fork Motor Nature Trail.

Een uitbundige bergstroom gaf dit gebied zijn ongebruikelijke naam. Roaring Fork is een van de grotere en sneller stromende bergstromen in het park.

De smalle, bochtige Roaring Fork Motor Nature Trail nodigt je uit om te genieten van het bos en de historische gebouwen van het gebied. De 5,5 mijl lange lusweg in één richting is een favoriete uitstap voor veel mensen die de Smokies bezoeken. Het biedt ruisende bergstromen, glimpen van oerbos en een aantal goed bewaarde blokhutten en wilde dieren zo zagen wij de KluklukKalkoen, de pleasant fazant en de Amerikaanse kieckeboo Rendieren.

Na deze rit had Daan besloten dat we typisch Amerikaans moesten ontbijten bij een Pancake House, de LogCabin. Daar genoten we van de te grote porties en de te snelle refills, maar weer een ervaring die hij af kan strepen. De dag werd vervolgt met zijn wishlist, welke bestond uit de Retro Arcade Hall boordevol speelautomaten, een bezoek aan Hollywood Star Car Museum met 40 voertuigen uit bekende films van oa Batman, Fast [e-38] Furious, Ghost Rider [e-38]Terminator. Voor de terras stop werd Dick's uitgezocht. En ja, jullie mogen zelf de woordgrappen maken. Hebben wij ook gedaan. [e-1f609]

Maar het was Dick in orde! Stond er dan niks voor de volwassenen op het programma? Nu vond Daan dat ook wij ons wel even mochten vermaken.... zeg dat niet 2x want de mainstreet is covered met uitnodigingen voor proeverijtjes van Wine, Cider [e-38] Moonshine, waar met vol enthousiasme aan deelgenomen werd.

Hier werd genoten van oaBlackberry Cream Purple Wine en nog 10 soorten, Cranberry Hard Cider en nog 8 soorten en Mark [e-38] Digger (bekend van Discovery) Hazelnut Moonshine Rum en nog 13 soorten.

A little bit tipsy brachten we nog een bezoek aan de The Planet's Hot Shop waar we 30 verschillende hete sausen konden proeven. Liefhebbers Daan en Andre gingen los maar bij de Xtreme Pepper sauce ging Andre in de fout door een te grote slok te nemen wat hem direct in de Hik-Up fase bracht en snelde hij naar buiten om verfrissing te zoeken. Een bezoek aan de Candy Factory mocht ook niet ontbreken, waar Daan zijn favoriete Toxic Waste Hazardously Sour Candy cadeau kreeg. Time flies when your having fun, want inmiddels was het diner Time en Klaas had daarvoor deze x de keuze gemaakt voor Smith[e-38]Sons. Hier genoten we van heerlijke USA style gerechten welke afgesloten werd met te grote stukken Chocolate [e-38] Cheesecake Pie. Voor het eerst toch maar om een famous Doggy Bag gevraagd. De dag werd afgesloten met een beloofde plons in het zwembad vh hotel, waar deze x de dames met Daan voor de waterpret zorgden. Daansday was Supercool en zeer geslaagd volgens Daan. Op naar een nieuwe dag waar wij ons gaan oriënteren in Nashville met eerst een bezoek aan Jack Daniels in Lynchburg.

More stories to come.....

• 26 April 2023 - 11:20

Jozefa: