Dag 3, 23 april - Reisverslag uit Gatlinburg, Verenigde Staten van André, Petra, Klaas-Anne, Esther & Daan - WaarBenJij.nu Dag 3, 23 april - Reisverslag uit Gatlinburg, Verenigde Staten van André, Petra, Klaas-Anne, Esther & Daan - WaarBenJij.nu

Dag 3, 23 april

Door: André, Petra, Klaas-Anne, Esther & Daan

Blijf op de hoogte en volg André, Petra, Klaas-Anne, Esther & Daan

25 April 2023 | Verenigde Staten, Gatlinburg

Dag 3 van onze Muziekreis South America was de eerste échte reisdag. 'Wicked sister' (zie tekst verderop) driver Petra bracht ons deze dag zonder 'the kisses of the stoeprand' naar Gatlinburg.

De 1e stop was een verrassingsstop, ingepland door André waar niemand van op de hoogte was. Der Name von demStädchen war Helen... waarom nu Duits geschreven? Dat is omdat de volledige stad in Beierse style is gebouwd en uingericht. Dus naast de karakteristieke Beierse huizen natuurlijk ook een Oktoberfest-plein.

Hier onder het genot van live muziek genoten de mannen van een heerlijke frisse Paulaner Oktoberfestbier en de dames van een zeer goedgevulde Peanutbutter Licor Coffee. Herlich!

De weg vervolgden we via deHighways 129, 75, 64 en 23. Zo kwamen we ook door het gebied van de Lakes waar de Netflix-serie Ozark is opgenomen (#mustseetip); een prachtige groene omgeving.

De Captoolgids gaf toen aan dat we zeker in een Indian Native dorp moesten stoppen....#Cherokee want dit hoort bij het feit dat we in het berengebied kwamen. Maar wat denk je....de Flinstones spotten hier wilde Elanden en een 'Wild Turkey'..haha.

Plotseling stopte Petra en had Daan bijna de goedgevulde koelbox in z'n nek want wat zag ze daar: The Twisted Sisters Sign! Met een grote glimlach op het gezicht van the sisters moest dit natuurlijk vastgelegd worden.

Via de prachtige Great Smokey Highway 441 kwamen we bij onze middagstop waar de jas aan moest want we waren inmiddels op zo'n 2 km hoogte en gingen vervolgens nog verder te voet naar het fantastisch mooie uitzichtpunt op 2024 meter hoogte. Bijna een mile geklommen, en in de ijle lucht was dat best pittig. Veel mensen die te snel wilden en die je later in de berm zag bijkomen en die wij met gemak weer inhaalden # bikkels. De meest fysiek sterke van ons, Daan, nam zijn oom mee op sleeptouw. De beide toppers kwamen ruim als eerste boven en konden daar al wachtend op de andere drie al genieten van een geweldig uitzicht. Na een kleine fotosessie weer naar beneden gewandeld waar Daan halverwege nog wel de bomen even van de nodige verzorging heeft voorzien.

En was toen nog 20 mile voor we ons eindpunt van de dag bereikten: Gatlinburg. Bij binnenkomst zie je dat het een echt entertainment stadje is boordevol vertier. Allerlei mogelijkheden waar wij na de incheck in het hotel Glenstone Lodge nog even goed gebruik van hebben gemaakt met o.a. een bezoek aan de Sugerland winery en het diner bij the Smokey Mountain Brewery. Toen nog een avondwandeling door de stad om alvast inspiratie op te doen 'What to do' #Bucketlist

#keuzesmaken. Daan zijn lijst is ineens ruim uitgebreid... haha.

Maar maandag 24 april staat eerst Dollywood op het programma dus daarover in het eerstvolgende verslag meer.

That's all for now folks[e-1f1fa][e-1f1f8][e-1f1fa][e-1f1f8] Howdie

• 25 April 2023 - 01:18

Jozefa:

Wat super leuk te lezen hoe geweldig jullie het naar de zin hebben .

Top